Voor ons gaat innovatie veel verder dan het ontwikkelen van vooruitstrevende producten. Het draait om het zetten van nieuwe standaarden voor onze industrie en daarbuiten.
Slechts drie jaar na de lancering van Paul Mitchell keken onze oprichters naar de toekomst en deden ze mee aan de allereerste World Solar Challenge. In samenwerking met natuurkundige Jonathan Tennyson ontwierpen ze een 5,8 meter lange raceauto, bedekt met 150 zonnepanelen, en gaven hem de naam Mana Lā, wat in het Hawaïaans "Kracht van de Zon" betekent. Dankzij het aerodynamische ontwerp en de vooruitstrevende kenmerken bereikte de auto een topsnelheid van 137 km/u en was het een sterke deelnemer in de race. Tegenwoordig kun je de Mana Lā bewonderen in het Petersen Automotive Museum in Los Angeles, Californië.
We zijn er trots op ons ongeëvenaarde Product Innovation Center (PIC) te runnen in Santa Clarita, Californië. Dit interne laboratorium en de salon met 12 stoelen is de plek waar onze deskundige chemici en ervaren productevaluatoren elk van onze producten formuleren, testen en perfectioneren voordat ze jouw handen bereiken. In 2022 verwelkomde het PIC enkele duizenden gasten en voerde meer dan 600 tests uit om de nieuwste (en beste) haarverzorgings-, styling- en professionele haarkleurproducten te leveren.
Onze gevestigde merken zijn door Kline, de toonaangevende experts in de beauty-industrie, erkend als top in de branche. John Paul Mitchell Systems, inclusief het iconische haarverzorgingsmerk Paul Mitchell, is uitgeroepen tot het toonaangevende merk in professionele hairstyling ter wereld, waarmee onze geschiedenis als een vertrouwde favoriet van stylisten verder wordt bevestigd.
Met zijn ongeëvenaarde prestaties en beroemde tinteling is Tea Tree uitgeroepen tot het #1 hoofdhuidverzorgingsmerk dat in salons wordt verkocht.*
- Michaeline DeJoria, CEO of John Paul Mitchell Systems